بغل گیربکس یا PTO

بغل گیربکس pto چیست؟ با انواع آن در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

ویدیو آشنایی با محصولات شرکت تولیدی نام آوران مانند انواع بغل گیربکس Pto، انواع پمپ های آتشنشانی و محصولات دیگر 

بازدید از این پست: 18,121                                                     امتیاز 1امتیاز 2امتیاز 3امتیاز 4امتیاز 5 (13 votes, average: 4,15 out of 5)
Loading...

بغل گیربکس چیست؟

pto چیست؟

به طور کلی در پیشرانه حرکت خطی به دورانی تبدیل می‌شود یا در دیفرانسیل جهت حرکت دورانی به طور کامل ۹۰ درجه تغییر خواهد کرد. همچنین در یک پیشرانه انرژی پتانسیل موجود در سوخت بعد از آزادشدن به انرژی حرکتی تبدیل خواهد شد و از این دست تغییرات در یک خودرو زیاد داریم. اما گاهی مواقع می‌خواهیم از حرکت موجود در گیربکس برای راه‌اندازی قسمت‌های دیگر نیز بهره ببریم که در اینجا از وسایل جانبی به اسم بغل گیربکسی یا پشت گیربکسی باید استفاده کنیم. این قطعه در خودرو‌های سنگین با کاربری جرثقیل،پمپ سیمان، میکسر، کمپرسی و… وجود دارد اما به این معنی نیست که در خودرو‌های سواری کاربردی نداشته باشد.

بغل گیربکسی/ پشت گیربکسی بسته به اینکه قطعه مورد نظر در بغل یا پشت گیربکس واقع شود، نام آن فرق خواهد کرد اما در حالت کلی به این قطعه PTO گفته می‌شود که مخفف عبارت power take-off است. کار این قطعه را می‌توان به طور ساده انتقال حرکت به خارج از گیربکس برای راه‌اندازی ادوات دیگر معنی کرد که در خودرو‌های سواری و سبک از این قطعه برای حرکت دادن وسایل دیگر مثل وینچ، جک‌های هیدرولیکی، کمپرسی‌های کوچک و… استفاده می‌شود که امروزه استفاده از آن در خودرو‌های آفرودی برای ساختن وینچ‌های هیدرولیکی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

 

بغل گیربکسی یا همان PTO چیست؟

وسیله‌ای است که حرکت را از گیربکس به خارج آن انتقال می‌دهد و در ادامه برای رسیدن به یک حرکت کامل باید از ۲ قطعه دیگر به نام‌های پمپ هیدرولیک و هیدروموتور نیز استفاده کرد تا در آخر بتوان یک حرکت دورانی یا خطی برای راه‌اندازی یک وسیله داشته باشیم. PTO در بغل یا پشت گیربکس وصل می‌شود و جعبه  دنده‌هایی که این قابلیت را داشته باشند، دارای یک درب در بغل آنها برای اتصال این وسیله هستند که با باز کردن آن درب و بستن این قطعه، کار دریافت نیرو تکمیل می‌شود.

اتصال حرکتی با گیربکس از طریق چرخ‌دنده‌ها انجام می‌شود. PTO دارای یک لیور برای درگیری یا آزاد کردن آن است و در قسمت نهایی آن یک شافت انتقال قدرت مثل گاردان برای قدرت دادن به پمپ هیدرولیک قرار دارد و حتی می‌توان به طور مستقیم از حرکت دورانی ایجاد شده بدون استفاده از سیستم هیدرولیکی نیز بهره برد که وینچ‌های مکانیکی خودرو‌های شاسی‌بلند ژاپنی مثل تویوتا و نیسان از این دست هستند.  با درگیر‌شدن PTO، حرکت از چرخ‌دنده‌های درون گیربکس گرفته شده و شافت خروجی این وسیله دارای حرکت دورانی می‌شود.

حال باید با اتصال این محور انتقال قدرت به یک پمپ هیدرولیک، از نیروی سیال برای به راه‌انداختن این چرخه بهره ببریم. وقتی پمپ هیدرولیک به PTO وصل می‌شود، حرکت دورانی شافت انتقال قدرت باعث به چرخش درآوردن پمپ هیدرولیک می‌شود و در نتیجه سیال از درون مخزن آن گرفته شده و با شدت بیشتری به بیرون پمپ می‌شود.

این حرکت سیال درون چرخه باید توسط یک هیدروموتور به حرکت دورانی یا خطی تبدیل شود. هیدروموتور وسیله‌ای است که از حرکت سیال، حرکت دورانی یا خطی ایجاد می‌کند و از آنجایی که نیروی هیدرولیکی از قوی‌ترین نیرو‌ها به شمار می‌رود، از ضعیف‌ترین جک‌های مورد استفاده در خودرو‌ها تا قوی‌ترین جرثقیل‌ها و ابزار‌ها از نیروی هیدرولیک برای راه‌اندازی استفاده می‌کنند.

با ورود سیال پر‌فشاری که درون این سیکل وجود دارد به هیدروموتور، این وسیله شروع به حرکت دروانی یا خطی می‌کند که آخرین قسمت این چرخه خواهد بود. حرکت دورانی یا خطی می‌تواند در کاربرد‌هایی چون جک‌های هیدرولیکی یا وینچ‌های هیدرولیکی استفاده شود و حتی امروزه در برخی ‌ کامیون‌های تمام چرخ محرک روز اروپایی، محور جلو نیز از این روش نیروی لازم برای حرکت خود را دریافت می‌کند و دیگر خبری از گاردان و دیفرانسیل و… نخواهد بود.

از همان روزهای اول که کمپانی های بزرگ به فکر ساختن خودرو افتادند به فراخور آن به دنبال استفاده از قدرت و توان تولیدی پیشرانه در کاربری های گوناگون بوده اند. بغل گیربکس که در بعضی تعمیرگاه ها به آن پشت گیربکس نیز گفته می شود و در متون تخصصی اتومکانیک به این قطعه PTO گفته میشود که مخفف عبارت  power take off است.

بغل گیربکسی یا همان PTO وسیله ای است که حرکت را از گیربکس به خارج آن انتقال می دهد و در ادامه برای رسیدن به یک حرکت کامل باید از ۲ قطعه دیگر به نام های پمپ هیدرولیک و هیدروموتور نیز استفاده کرد تا در آخر بتوان یک حرکت دورانی یا خطی برای راه اندازی یک وسیله داشته باشیم.

PTO در بغل یا پشت گیربکس وصل می شود و جعبه دنده هایی که این قابلیت را داشته باشند، دارای یک درب در بغل آنها برای اتصال این وسیله هستند که با باز کردن آن درب و بستن این قطعه، کار دریافت نیرو تکمیل می شود. اتصال حرکتی با گیربکس از طریق چرخ دنده ها انجام میشود.

بغل گیربکس یا PTO

 بغل گیربکس و PTO از چه اجزایی تشکیل شده است؟

دارای یک الیور برای درگیری یا آزاد کردن آن است و در قسمت نهایی آن یک شافت انتقال قدرت مثل گاردانبرای قدرت دادن به پمپ هیدرولیک قرار دارد و حتی می توان به طور مستقیم از حرکت دورانی ایجاد شده بدون استفاده از سیستم هیدرولیکی نیز بهره برد که وینچ های مکانیکی خودروهای شاسی بلند ژاپنی مثل تویوتا و نیسان از این دست هستند. باید بدانیم که بغل گیربکسی در بغل گیربکس خودرو قرار می گیرد و اگر در انتهای آن نصب شود به عقب گیربکسی شناخته خواهد شد که در هر دو حالت منظور همان PTO است.

این قطعه در کنار خروجی گیربکس که برای این کار در نظر گرفته شده است نصب می شود. در این محل از گیربکس معمولا یک درب قرار دارد که با برداشتن آن، امکان نصب PTO فراهم می شود . با چرخ دنده های داخل گیربکس درگیر می شود و به این ترتیب انتقال قدرت از گیربکس به PTO صورت خواهد گرفت. انجام این کار در خودروهای مختلف، متفاوت است.

 

بغل گیربکس ایسوزو

برای تمامی کسانی که با خودرو سروکار دارند بغل گیربکس یا به عبارت مصطلح پشت گیربکس نامی آشنا و در بسیاری موارد پاشنه آشیل یک خودرو خواهد بود با توجه به اینکه کامیونت ایسوزو یکی از پرمصرف ترین خودرو های حال حاضر کشور است و روز به روز در میان شرکت های پخش محصولات، شرکت های تجاری مواد غذایی، لبنیات و حمل بار و … استفاده از این خودرو باب می شود تجهیز و پشتیبانی از لوازم یدکی مهمی مثل بغل گیربکس برای این وسیله نقلیه ضرورتی انکار نشدنی است.

کامیونت ایسوزو  جز یکی از مهمترین کامیون های باری درون شهری می باشد که میتوان گفت چند سالی است که مسئولیت حمل ونقل بارها بر دوش این برند ژاپنی افتاده است و میتوان گفت که سر بلند از انجام وظایف خود بیرون آمده است.کامیونت های ایسوزو در تناژ باری ۵ ،۶،۸ و کامیون ۱۸ تن به بازار عرضه می شود.

جک هیدرولیکی ایسوزو

جک هیدرولیکی در مواردی که نیازمند تخلیه بار از پشت خودرو می باشد نیازمند وجود قطعه ای مهم در ایسوزو خواهد بود که پشت گیربکس نام دارد. اتصال حرکتی با گیربکس از طریق چرخ‌دنده‌ها انجام می‌شود. PTO دارای یک لیور برای درگیری یا آزاد کردن آن است و در قسمت نهایی آن یک شافت انتقال قدرت مثل گاردان برای قدرت دادن به پمپ هیدرولیک قرار دارد و حتی می‌توان به طور مستقیم از حرکت دورانی ایجاد شده بدون استفاده از سیستم هیدرولیکی نیز بهره برد.

با درگیر‌شدن PTO، حرکت از چرخ‌دنده‌های درون گیربکس گرفته شده و شافت خروجی این وسیله دارای حرکت دورانی می‌شود. حال باید با اتصال این محور انتقال قدرت به یک پمپ هیدرولیک، از نیروی سیال برای به راه‌انداختن این چرخه بهره ببریم. وقتی پمپ هیدرولیک به PTO وصل می‌شود، حرکت دورانی شافت انتقال قدرت باعث به چرخش درآوردن پمپ هیدرولیک می‌شود و در نتیجه سیال از درون مخزن آن گرفته شده و با شدت بیشتری به بیرون پمپ می‌شود تا باعث ایجاد زمینه ای انتقال حرکت باشد.

بغل-گیربکس-ایسوزو

بغل گیربکس نیسان

از زمانی که خودرو نیسان از ژاپن وارد ایران شد زمان زیادی می گذرد اما کمتر کسی فکر می کرد که این شرکت به نام یک خودرو در ایران مشهور شود که ابزار کسب و کار عده ای زیاد از مردم باشد. طبق نوشته های دانشنامه های معتبر خودرو بین المللی، نیسان در واقع شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهامای ژاپن قرار دارد.

ریشه‌های تأسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد.

بحث تبدیل حرکت و تبدیل انرژی در دنیای مکانیک از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است و این اتفاقی است که در برخی قسمت‌های مهم یک خودرو خواهد افتاد و در نیسان نیز به دلیل حمل بارهای سنگین توسط این خودرو تبدیل حرکت و انتقال مورد توجه تعمیرکاران و خودروسازان است.

بغل گیربکس قطعه ای مهم در همه خودروها می باشد اما در ماهیت کاربرد آنها دو تفاوت اساسی در دو خودرو مختلف وجود دارد این  قطعه در خودرو‌های سنگین با کاربری جرثقیل، پمپ سیمان، میکسر، کمپرسی و… از حرکت موجود در گیربکس برای راه‌اندازی قسمت‌های دیگر نیز بهره می برد که در این کاربری از وسایل جانبی به اسم بغل گیربکسی یا پشت گیربکسی باید استفاده کنیم کاربرد دوم در خودرو های سواری و سبک است از این قطعه برای حرکت دادن وسایل دیگر مثل وینچ، جک‌های هیدرولیکی، کمپرسی‌های کوچک و… استفاده می‌شود که امروزه استفاده از آن در خودرو‌های آفرودی برای ساختن وینچ‌های هیدرولیکی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

از خودروی نیسان در کنار حمل بار با انواع و اقسام روش های کاربری پیدا کرده است از لیفت خودروهای سبک تا بستن جک هیدرولیکی به آن که همه این موارد نیازمند یک بغل گیربکس یا پشت گیربکس مناسب و کارا است که باعث انتقال حرکت به خارج از خودرو شود این حرکت در ابتدا دورانی خواهد بود و نیاز است تا حرکت سیال درون چرخه توسط یک هیدروموتور به حرکت دورانی یا خطی تبدیل شود.فروش بغل گیربکسی

یک آمار کلی از تعداد خودروهای داخل کشور انسان را به حیرت وا می دارد یکی از خبرگزاری ها می نویسد: “در زمان پیروزی انقلاب یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وجود داشته که الان به ۱۷ میلیون خودرو رسیده و پیش‌بینی شده است در دو دهه آینده تعداد خودروها به ۵۰ میلیون دستگاه برسد”.

با همه گیر و گستزش روزافزون خودروسوارها در کشور صنعت متعلقات و لوازم یدکی خودروها کشور روبه فزونی است. خرید و فروش لوازم یدکی مهمی چون بغل گیربکسی یا همان پشت گیربکسی نیز به طبع خیلی وقت پیش رونق گرفته است. بزرگان حوزه بازاریابی کلید واژه فروش را به انواع مختلف تعریف کرده‌اند.

بریان تریسی، نویسنده کتابهایی پیرامون موضوعات رهبری، فروش، مدیریت و استراتژی کسب و کار، فروش را انتهای‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری تعریف می‌کند. در تعریفی کاملتر فروشنده، بازاریاب یا ویزیتور به عنوان سفیر شرکت با استفاده از ابزارها و مهارتهای خود یک تعامل سازنده بین مشتری و شرکت برقرار می‌کند که به آن فروش می‌گویند.

فروش از دو زاویۀ شرکت و مشتری قابل بحث است. در اوايل قرن بيستم شركتها بيشتر در پي درآمدسازي بودند و به همين لحاظ هدف از فروش و تربيت فروشنده دقیقا درآمدزايي بود. اما با رشد بازارها و افزايش رقابت در بازاريابي امروزی فروش بيشتر از زاويه مشتری مطرح شده است.

از این رو اگر بخواهيم در فروش موفق عمل كنيم بايد ديدگاههاي مشتري را درك كرده و از زاويه منافع نگاه کنیم. اگر غیر از این عمل کنیم بی‌شک شكست اجتناب ناپذير می‌شود.

یک نکته فنی برای موفقیت در خرید و فروش این قطعه مهم این است که به نکات فنی آن توجه کنیم مثلا اینکه سامانه ما جزو کدام یک از انواع pto خواهد بود در حالت کلی Power take off یا به اختصار PTO دارای انواع زیر است که یا نيروی محرک خود را از موتور دریافت میکنند و یا نيروی محرک خود را از فالیویل و اگر دو مورد قبلی نبود نيروی محرک خود را از گيربکس دریافت میکنند. دانستن نکات فنی رمز موفقیت در خرید PTOاست.

فروش بغل گیربکسی

پمپ بغل گیربکسی

پمپ-بغل-گیربکسی

کابرد اصلی پمپ بغل گیربکسی زمانی معلوم می شود که با درگیر‌شدن PTO حرکت از چرخ‌دنده‌های درون گیربکس گرفته شده و شافت خروجی دارای حرکت دورانی می‌شود. حال باید با اتصال این محور انتقال قدرت به یک پمپ هیدرولیک، از نیروی سیال برای به راه‌انداختن این چرخه بهره ببریم. وقتی پمپ هیدرولیک به PTO وصل می‌شود، حرکت دورانی شافت انتقال قدرت باعث به چرخش درآوردن پمپ هیدرولیک می‌شود و در نتیجه سیال از درون مخزن آن گرفته شده و با شدت بیشتری به بیرون پمپ می‌شود. این حرکت سیال درون چرخه باید توسط یک هیدروموتور به حرکت دورانی یا خطی تبدیل شود.

پمپ بغل گیربکسی یا به عبارتی هیدروموتور وسیله‌ای است که از حرکت سیال، حرکت دورانی یا خطی ایجاد می‌کند و از آنجایی که نیروی هیدرولیکی از قوی‌ترین نیرو‌ها به شمار می‌رود، از ضعیف‌ترین جک‌های مورد استفاده در خودرو‌ها تا قوی‌ترین جرثقیل‌ها و ابزار‌ها از نیروی هیدرولیک برای راه‌اندازی استفاده می‌کنند.
با ورود سیال پر‌فشاری که درون این سیکل وجود دارد به هیدروموتور، این وسیله شروع به حرکت دروانی یا خطی می‌کند که آخرین قسمت این چرخه خواهد بود. حرکت دورانی یا خطی می‌تواند در کاربرد‌هایی چون جک‌های هیدرولیکی یا وینچ‌های هیدرولیکی استفاده شود و حتی امروزه در برخی ‌ کامیون‌های تمام چرخ محرک روز اروپایی، محور جلو نیز از این روش نیروی لازم برای حرکت خود را دریافت می‌کند و دیگر خبری از گاردان و دیفرانسیل و… نخواهد بود.

از آنجایی که روغن هیدرولیک جزو لاینفک سیستم می باشد و همچنین سيستم هيدروليک، تجهيزات قدرتمندی را به حرکت درمی آورد بنابراین وجود نشتی در سيستم میتواند خطر بزرگی در بر داشته باشد. نشتی روغن هيدروليک همچنين به معنای وجود خطر بزرگ آتشسوزی است پس عاقلانه است که پمپ بغل گیربکسی را از لحاظ کیفی از انواع مناسب انتخاب کنیم و در تعمیر و نگه داری دقت کافی را مبذول کنیم.

 

اسپلت شفت آتشنشانی 

اسپلیت شفت جزوی مهم از ماشین های مخصوص خدمات آتش نشانی می باشد در متون اصلی Split Shaft خوانده می شود و برای تغییر کاربری بعضی ماشین ها از آن استفاده می شود به طور مثال اسپلیت شفت جهت نصب بروی انواع خودروهای تجاری به منظور تغییر کاربری در خودروهای آتش نشانی، خودروهای جدول شوی ، خودروهای کانال باز کن و خودروهای مقره شو مورد استفاده قرار می گیرد.

نیروی اسپلیت شفت یا به عبارتی دقیق تر  SPLIT POWER SHAFT PTO در مواردی که انتقال PTO قادر به تامین نیروی مورد نیاز برای عملکرد مناسب نیست، استفاده می شود. محل دقیق ساختاری شفت تقسیم PTO در شاسی کامیون بین انتقال اصلی و دیفرانسیل واقع شده است. این جعبه دنده ها عمدتا برای کامیون های آتش نشانی، تمیز کردن کامیون ها، کامیون های سواری و کامیون های تعمیر و نگهداری جاده استفاده می شود.

برخی از نیروهای اعمالی از طریق قدرت انفجاری شافت به تقسیم PTO می تواند بسیار متفاوت است. تقسیم شفت واحد می تواند عمودی یا افقی باشد، اگر تقسیم شفت PTO عمودی باشد؛ این تقسیم می تواند ۳ محور ، ۴ محور یا ۵ محور باشد. روانکاری در جعبع دنده یکی از ضروریات استفاده از دستگاه های آتش نشانی است چرا که تاخیر در این کار می تواند سبب تولید اصطحکاک فزاینده در داخل جعبه و ایجاد حرارت و گرما در سیستم شفت شود که به نوبه خود می تواند ضررهای مالی و جانی مانند خرابی دستگاه و عواقب بعدی جبران ناپذیری را به شما متحمل کند برای جلوگیری از این مساله خودروسازان به فکر راه حل نصب سیستم خنک کننده افتاده اند تا از خطرات کم کنند.

اگر چه واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های تولید قطعات و سامانه های خودرویی در صدد آن هستند که توانایی کنترل واحدهای شفت اختیاری توسط سنسورها را برای راننده خودرو آتش نشانی فراهم کنند. به زودی فناوری جذاب دیگر به عرصه اسپلت اضاف می شود به طوری که با عملگر حساس Engage & Disengage می توانید به راحتی مشاهده کنید که آیا ساختار خنک کننده روشن یا خاموش است؟ و می توانید کمیت دور زدن هیدروموتور را با سنسور متناوب RPM مشاهده کنید.

اسپلیت-شفت-آتشنشانی

 

پمپ آتش نشانی 

پمپ آتش نشانی ویژگی اصلی پمپ های آتش نشانی این است که شما می توانید تسلط فوق العاده خود را در هنگام رانندگی کامیون نیز برای وسایل یدکی داشته باشید. این ویژگی به ویژه برای کامیون های آتش نشانی و وسایل نقلیه آب طراحی شده است. یک نکته مهم در استفاده از این پمپ ها این است که درایو چرخ دنده اصلی نباید تغییر کند. آگاهی از ویژگی کار اسپلیت شافت نقش اساسی در استفاده مفید و کارا از آن دارد بعد از نصب پمپ و در طی استعمال آن حتما از دفترچه های راهنمای پمپ آتش نشانی بهره بگیرید.

ویژگی تعبیه شده در برخی پمپ ها  SHIFT HOT است این کاربری به ویژه برای جارو برقی کامیون، تمیز کردن فاضلاب، آب جت  ویژگی بسیار مطلوب است. اگر پمپ دارای این ویژگی باشد استفاده تکراری مکانیزم کلاچ برای راننده ها آسان تر می شود و دیگر لازم نیست که پدال کلاچ را در طول فرایند جذب / جدا شدن فشار دهید.

پمپ ها با درایو هیدرواستاتیک ویژگی های دیفرانسیل قدرت و تجهیزات را در خودرو انتقال می دهند. این بدان معنی است که قدرت تقسیم شدن دنده ها است. هدف از فن آوری هیدرواستاتیک درایو انتقال جنبش به دیفرانسیل حتی با واحد شفت split است. از سوی دیگر، هیدرواستاتیک درایو سرعت کمتری را در اختیار می گذارد در حالی که برخی از عملکرد خودروها نیازمند سرعت بالا هستند.

به ویژه کامیون های نیمه سنگین آتش نشانی، اسپری کننده های آب شور در خیابان، کامیون های چند منظوره برای نگهداری جاده ها، کامیون های آتش نشانی فرودگاه می توانند برنامه خوبی برای این سیستم باشند. با استفاده از جعبه دنده هیدرواستاتیک، لازم نیست از موتور دوم با این سیستم استفاده کنید و به علاوه با جعبع دنده هیدرواستاتیک کنترل پمپ آتش نشانی راحت تر می شود و درایو شما می توانید در هزینه سوخت نیز صرفه جویی کنید.

پمپ-آتشنشانی

PTO آتش نشانی

 

در دو حالت پمپ آتش نشانی کارکرد اصلی خود را دارد اول در حالتی که می خواهد آب را چندین متر جلوتر فرود بیاورد و دوم در حالتی که نیاز به مکش آب از رودخانه و چاه دارد. نیروی محرکه برای به کار انداختن پمپ نصب شده در خودروی آتش نشانی،‌‌ همان نیروی موتور خودروی مزبور است، که توسط دستگاهی به نام PTO ، که به روی گیربکس خودرو نصب می‌شود، به پمپ آتش نشانی انتقال می‌یابد. روش کار به این شرح است؛

  • ابتدا بایستی خودروی آتشنشانی به طور کامل متوقف شده و ترمز دستی کشیده شود.
  • سپس کلاچ گرفته شده (پدال کلاچ به طور کامل فشار داده شده)، دنده خلاص گردد. چند ثانیه به همین حالت درنگ نمود. سپس PTO را درگیر کرد و به تدریج کلاچ را آزاد کرد (به آرامی فشار از روی کلاچ برداشته شود).

در این حالت پمپ خودروی آتش نشانی شروع به کار می‌کند. پمپ نصب شده در خودروی آتش نشانی، توانایی آبگیری از انواع منابع آبی روباز، اعم از استخر، نهر، رودخانه و…، مخازن آبی در ارتفاع و همچنین تاسیسات آبرسانی شهری، اعم از شیرهای آتش نشانی ایستاده و زمینی را دارد.

 

PTO-آتشنشانی

پی تی او آتش نشانی PTO

خودروهای آتش نشانی، به طور معمول دارای دو سیستم عملکردی آبدهی با فشار معمولی و فشار قوی است. در سیستم عملکرد فشار قوی از حجم آبدهی کاسته و بر فشار آن افزوده می‌شود. در سیستم عملکردی معمولی حجم آبدهی زیاد ولی فشار آن کم است. به طور مثال در پمپ مدل NH -۳۰ )روز نباور(، میزان آبدهی از قسمت فشار معمولی، ۲۴۰۰ تا ۳۰۰۰ لیتر در دقیقه با فشار ۱۰ بار و میزان آبدهی از قسمت فشار قوی، ۲۵۰ تا ۴۰۰ لیتر در دقیقه با ۴۰ بار فشار ا ست.

کامیون های آتش نشانی می تواند از ۳ تن تا حتی بیش از ۳۰ تن باشد. با توجه به نیروی شعاعی، هر کامیون نیاز به PTO های مختلف دارد. وقتی ما کامیون ها را دسته بندی می کنیم با ۴ نوع اصلی مواجه می شویم. کامیون های آتش نشانی سنگین ، کامیون های اتش نشانی نیمه سنگین، کامیون های متوسط، کامیون های سبک. هر کامیون نیاز به راه حل های مختلف و واحد های مختلف تقسیم شافت و PTO دارد.

 

خودروهای آتش نشانی، به طور معمول دارای دو سیستم عملکردی آبدهی با فشار معمولی و فشار قوی است. در سیستم عملکرد فشار قوی از حجم آبدهی کاسته و بر فشار آن افزوده می‌شود. در سیستم عملکردی معمولی حجم آبدهی زیاد ولی فشار آن کم است. به طور مثال در پمپ مدل NH -۳۰ )روز نباور(، میزان آبدهی از قسمت فشار معمولی، ۲۴۰۰ تا ۳۰۰۰ لیتر در دقیقه با فشار ۱۰ بار و میزان آبدهی از قسمت فشار قوی، ۲۵۰ تا ۴۰۰ لیتر در دقیقه با ۴۰ بار فشار ا ست.

کامیون های آتش نشانی می تواند از ۳ تن تا حتی بیش از ۳۰ تن باشد. با توجه به نیروی شعاعی، هر کامیون نیاز به PTO های مختلف دارد. وقتی ما کامیون ها را دسته بندی می کنیم با ۴ نوع اصلی مواجه می شویم. کامیون های آتش نشانی سنگین ، کامیون های اتش نشانی نیمه سنگین، کامیون های متوسط، کامیون های سبک. هر کامیون نیاز به راه حل های مختلف و واحد های مختلف تقسیم شافت و PTO دارد.

 

خرید بغل گیربکسی

خرید-بغل-گیربکسی

انتخاب و تصمیم گیری برای خرید یکی از کارهای روزمره و همیشگی ماست و قطعا این انتخاب ها هستند که ما را می سازند. اگر تصمیم دارید که اقدام به خرید لوازم یدکی کرده اید به یاد داشته باشید برای تهیه لوازم یدکی و قطعات خودرو اگر آشنای مورد اعتمادی دارید حتما با وی مشورت کنید. در غیر این صورت نیازمند یک مرکز معتبر برای خرید لوازم یدکی هستید که بتواند رضایت و امنی خاطر از مرغوبیت را در ذهن شما نقش ببندد، چرا که در بعضی موارد نیز مشاهده شده جنس هایی که برای مشتری استفاده می شود با حداقل قیمت از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و به نوعی جنس نامرغوب است.

همچنین قیمت این قطعات در کمال ناباوری با نمونه مرغوب و درجه یک برابر است بغل گیربکسی یا پشت گیربکسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیازمند دقت در انتخاب است. انتخاب بغل گیربکسی مناسب نیازمند آگاهی از کارکرد مناسب آن می باشد به طور روشن زمانی بغل گیربکسی ما درست کار می کند که به اهداف مکانیزمی خود برسد.

Power take off یا به اختصار PTO عبارتست از توان کشی از موتور به منظور راه اندازی دستگاه های ثابت یا دستگاه های پیرو. که این امر بوسیله محور تواندهی مقدور است که توان مورد نیاز خود را از موتور دریافت کرده که به صورت کاملا مکانیکی کار میکند. در صورتی که بغل گیربکسی از این مرحله به موفقیت عبور کرد نیازمند اطمینان از شرکت تولید کننده قطعات آن هستیم در حال حاضر شرکت های معتبری در داخل ایران تجارت این محصول فنی و مکانیکی را بر عهده دارند.

شایان یادآوری است PTO ها یکی از قطعات مهمی هستند که در عرصه های مختلف صنعت از جمله کشاورزی و آتش نشانی کاربرد به سزایی دارند و همانگونه که تمامی صنعتگران آگاهی دارند استفاده از PTO های مطمئن و مرغوب اهمیت زیادی دارد.

 

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

برای ارتباط با شرکت تولیدی نام آوران میتوانید با آقای اسدی ( مسئول ساخت و تعمیر ماشین آلات صنعتی ) به شماره ۰۹۱۲۶۴۵۷۲۷۶ و یا آقای رحمتی ( مسئول بازرگانی،فروشنده PTO و قطعات آتش نشانی ) به شماره ۰۹۱۲۲۳۷۸۹۸۳تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را وارد کرده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

اطلاعات تماس خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *